Ремонт алюмінію

Алюміній не новий метал у автомобілебудуванні. Деякі автомобілі 1930-х років вже мали частини кузова, виготовлені з алюмінію. Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і це дуже міцний метал. Найменша вага впливає на гальмівну систему та швидкісну динаміку автомобілів.

Природні властивості алюмінієвого сплаву також позитивно впливають на скручування. Автомобілем із алюмінію легше керувати, контролювати його на поворотах. Крім того, алюміній поглинає силу удару, деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару. Така властивість дозволяє максимально зберегти каркас транспортного засобу, тим самим зберігши життя пасажирам авто.

Зовнішні алюмінієві панелі кузова виготовляють із термообробленого алюмінію. Такий алюміній відрізняється за твердістю від T0 (дуже м'який та пластичний) до T6 (Настільки твердий, що при спробі зігнути деталь з такого алюмінію, вона ламається). Більшість зовнішніх алюмінієвих панелей кузова мають твердість T4. Вони досить тверді та стійкі до появи вм'ятин.

Фарбування Porsche Panamera під прилад

Газодинамічний напил алюмінію

Проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Технологія газодинамічного напилення включає подачу через надзвукове (600-700 м/с) сопло дрібнодисперсних частинок алюмінію (0,01-50 мкм) і нагрівання стисненого повітря до 400-600°C. В результаті утворюється шар алюмінію на поверхні металу, який має високу адгезію (40-100 Н/мм2) та низьку пористість (1-3%).

Покриття, що утворюються в процесі напилення, мають суттєві переваги:

Анодування

Анодування — це електрохімічний процес створення захисної оксидної плівки. Цю технологію використовують для обробки не тільки алюмінію, а й багатьох кольорових металів. По суті, це те саме покриття гальванічним способом, тільки тут захисна плівка утворюється не за рахунок Zn або Cr, а за рахунок оброблюваного металу.

Анодування піддають вироби з різних металів, зокрема Al, Mg, Ti, але на першому місці стоїть алюміній і сплави на його основі.

Рихтування кузова

Рихтування кузова

Рихтування — процес відновлення деформованих металевих поверхонь кузова автомобіля. Порушення геометрії кузова та сильні ушкодження внаслідок ДТП відновлюється на стапелі. Перекоси кузова виправляються відповідно до заводських креслень та схем.


Пайка MIG

MIG-пайка кузова

Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.


Цинкування кузова

Оцинковка кузова

Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.


Алюмінієвий виріб та свинцевий катод поміщають у ванну з водним розчином сірчаної кислоти та подають електричний струм, напругою від 50 до 100В. На алюмінію (аноді) утворюється оксидна плівка, якій можна надати будь-який колір.

Анодування широко застосовують обробки литих виробів з легких сплавів з урахуванням алюмінію, частіше бінарних, тобто. що складаються з двох компонентів — Al-Mg, Al-Cu, але підходять і трикомпонентні — Al-Mg-Si і Al-Zn-Mg.

Алюміній, хоч і змінним успіхом, але продовжує заявляти свої права на застосування при виготовленні кузовів автомобілів. Цілком з алюмінію виготовляються кузови Audi A8, багато автомобілів оснащуються алюмінієвими зовнішніми панелями. Алюміній добре протистоїть атмосферній корозії, але погано забарвлюється. Цю проблему також вирішує анодування, яке не тільки збільшує адгезію до лакофарбового покриття, але і підвищує антикорозійні властивості.