Захист металів від корозії

Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля. Корозія не лише послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.

Якщо взяти найбільш поширений вид корозії сплаву на основі заліза в повітряному середовищі, то його можна представити так: залізо (Fe) під впливом кисню (O2) повітря окислюється до FeO або Fe2O3, а під впливом вологи, що міститься в повітрі, на поверхні металу утворюється іржа. Крім цього, відбуваються електрохімічні процеси окислення заліза та перетворення його на іржу, яка згодом вражає дедалі глибші шари металу.

Корозія зовні Корозія всередині

Не вдаючись до деталей, способи захисту від корозії можна розділити на пасивні та активні.

Пасивні називають бар'єрними, тобто. ізолююча поверхня металу від взаємодії з навколишнім середовищем. Це покриття поверхонь лаками, фарбами, емалями та ін. Багато плюсів, але головний мінус — недовговічність.

Активні способи, це, головним чином нанесення на шар шару захисного металу, що захищається. Якщо використовувати для захисту активніший метал, ніж захищається, то отримаємо анодне покриття. До цих покриттів відносяться хромування та цинкування. Якщо використати менш активний метал — отримаємо катодне покриття. Це лудіння та нікелювання.

Ну а способи нанесення покриттів можуть бути різними: гарячими, холодними та гальванічними, зануренням, розтиранням або напиленням.

Цинкування кузова

Оцинковка кузова

Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.


Рихтування кузова

Рихтування кузова

Рихтування — процес відновлення деформованих металевих поверхонь кузова автомобіля. Порушення геометрії кузова та сильні ушкодження внаслідок ДТП відновлюється на стапелі. Перекоси кузова виправляються відповідно до заводських креслень та схем.


Напилення металів

Напилення металів

У процесі напилення потік дрібнодисперсних частинок металу осідає на поверхні, забезпечуючи надійний, неруйнівний контакт (порошковий метал). Основною перевагою технології напилення є висока продуктивність і низьке тепловкладання на оброблювану поверхню металу.


Пайка MIG

MIG-пайка кузова

Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.


Ремонт алюмінія

Ремонт алюмінію

Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.


Напилення цинку

Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.


Лудіння кузова

Лудіння кузова

Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.


Реставрація авто

Реставрація авто

Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно/виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.