Цинкування кузова

Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, воно дає найдовший захист на 25-30 років. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям. Причому як за бар'єрним, так і за електрохімічним (протекторним) принципом. Тобто, при пошкодженнях (порушеннях цілісності) цинк приймає удар корозії на себе, а потім уже іржавіє метал.

Оцинкований сталевий листок в даний час є основним матеріалом для виготовлення кузовних деталей автомобіля. Причому частки застосування гарячеоцинкованого та електролітично оцинкованого листа можна порівняти.

Корозія зовні

Електролітичне (гальванічне) цинкування — дуже поширений спосіб створення антикорозійних цинкових покриттів. Він значно дешевше і простіше гарячого цинкування, але має деякі обмеження застосування, оскільки не дозволяє створювати захисний шар товщі 40 мікрон. Основою цієї технології є електрохімічний процес осадження цинку електролітичного розчину на деталь, підключену до негативного полюса джерела живлення.

Основний напрямок цинкової гальваніки — це різноманітні кріпильні елементи, інструмент, кронштейни, опори, підвіски, зовнішні деталі машин та обладнання, а також холоднокатаний тонколистовий прокат. Для підвищення антикорозійних властивостей оцинкованого кріплення, інструментів та дрібних деталей простої форми їх часто піддають додатковій обробці — пасивування у розчинах хромової кислоти або його солей. Цей процес називається хроматуванням, і найбільше застосування отримали два його типи: безбарвне та райдужне (жовте). Після пасивації на поверхні виробу утворюється дуже тонка тверда плівка, що значно гальмує процес корозії.

Електролітично оцинкований сталевий лист використовують для виготовлення зовнішніх кузовних деталей автомобілів, оскільки він має найбільшу адгезію з лакофарбовим покриттям.

Гаряче цинкування є традиційним способом нанесення цинкових покриттів. Гаряче цинкування — покриття стали шаром цинку для захисту від корозії шляхом занурення сталевого листа або виробу у ванну з цинком розплавленим при температурі близько 460°C. Під впливом кисню повітря цинк, вступаючи у взаємодію Космосу з киснем повітря, утворює оксид ZnO, який, своєю чергою, реагує з діоксидом вуглецю CO2 з утворенням карбонату цинку ZnCO3, що перешкоджає корозії. І, крім того, володіючи нижчим, порівняно із залізом відновлювальним потенціалом, він у взаємодії з навколишнім середовищем приймає окислювальний удар на себе. Іншими словами, поки не витрачено весь цинк корозія не підступить до заліза. Звідси висновок: чим товщі покриття, тим довговічний виріб.

Гаряче цинкування вважається одним із найнадійніших методів захисту заліза та сталі від корозії.

Товщина оцинкованого шару становить від 30 до 100 мкм, зазвичай — 45-65 мкм. Гаряче цинкування дозволяє захистити від атмосферної корозії терміном від 50 до 100 років. Гарячому цинкуванню піддають як готові металоконструкції, так і листовий прокат. Гарячеоцинкований сталевий лист йде на виготовлення внутрішніх деталей кузовів автомобілів.

Звичайно, найнадійнішим, так і найдорожчим способом захисту від корозії є повне оцинкування кузова. Це робить і VAG та BMV та Volvo та інші автовиробники. Не для всіх моделей, а переважно для дорогих. Занурюють кузови в розплавлений цинк або електроліт.

Газодинамічний напил цинку

Проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Технологія газодинамічного напилення включає подачу через надзвукове (600-700 м/с) сопло дрібнодисперсних частинок цинку (0,01-50 мкм) і нагрівання стисненого повітря до 400-600°C. В результаті утворюється шар цинку на поверхні металу, який має високу адгезію (40-100 Н/мм2) та низьку пористість (1-3%).

Покриття, що утворюються в процесі напилення, мають суттєві переваги:

Рихтування кузова

Рихтування кузова

Рихтування — процес відновлення деформованих металевих поверхонь кузова автомобіля. Порушення геометрії кузова та сильні ушкодження внаслідок ДТП відновлюється на стапелі. Перекоси кузова виправляються відповідно до заводських креслень та схем.


Лудіння кузова

Лудіння кузова

Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.


Напилення металів

Напилення металів

У процесі напилення потік дрібнодисперсних частинок металу осідає на поверхні, забезпечуючи надійний, неруйнівний контакт (порошковий метал). Основною перевагою технології напилення є висока продуктивність і низьке тепловкладання на оброблювану поверхню металу.


Ремонт алюмінія

Ремонт алюмінію

Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.


Реставрація авто

Реставрація авто

Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно/виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.


Захист металів від корозії

Захист металів від корозії

Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля (особливо зварювальні з'єднання). Корозія не тільки послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.


Напилення цинку

Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.


Пайка MIG

MIG-пайка кузова

Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.