Технологія газодинамічного напилення включає подачу через надзвукове (600-700 м/с) сопло дрібнодисперсних частинок цинку (0,01-50 мкм) і нагрівання стисненого повітря до 400-600°C. В результаті утворюється шар цинку на поверхні металу, який має високу адгезію (40-100 Н/мм2) та низьку пористість (1-3%).
Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії. Цинк при окисленні (якщо є доступ повітря та вологи) утворює щільну захисну плівку. Плівка, що утворилася, перешкоджає проникненню кисню і вологи, тим самим зупиняє подальшу корозію. У цьому цинк приймає весь удар корозії він.
Крім того, цинк та залізо утворюють гальванічну пару, в якій залізо є менш активним металом, в результаті цинк у складі покриття вступає в реакції корозії першим, а основний метал (залізо) залишається практично «недоторканим». Товщина цинкового шару залежить від температури та тривалості процесу цинкування та коливається від 6 мкм для гальванічного цинкування до 1,5 мм.
Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Покриття, що утворюються в процесі напилення, мають суттєві переваги:
Рихтування — процес відновлення деформованих металевих поверхонь кузова автомобіля. Порушення геометрії кузова та сильні ушкодження внаслідок ДТП відновлюється на стапелі. Перекоси кузова виправляються відповідно до заводських креслень та схем.
Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.
Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.
Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.
Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля (особливо зварювальні з'єднання). Корозія не тільки послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.
Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно/виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.
Ультразвук дозволяє зняти напруги з поверхні металу методом утворення «мікроребер жорсткості», що виникає під дією акустичної енергії. При ультразвуковому поверхневому зміцненні підвищуються мікротвердість та зносостійкість металу.
Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.