Кузов – найдорожча частина автомобіля. Порушення геометрії кузова (наприклад, ДТП) погіршує як естетичні, і функціональні властивості. Від надійності кузова також залежить безпека. Для комплексного відновлення та довгострокової експлуатації автомобіля потрібно дотримуватися всіх етапів кузовного ремонту.
Терміни виконання кузовного ремонту включають: монтаж/демонтаж деталей, рихтування/заміну пошкоджених ділянок, слюсарно/зварювальні роботи, антикорозійну обробку, фарбування та полірування.
Рихтування — процес відновлення деформованих металевих поверхонь кузова автомобіля. Усі пошкодження можна розділити на прямі та резонансні. Пряме пошкодження — область кузова, яка мала безпосередній контакт під час удару. Непрямі (резонансні) ушкодження — деформації кузова, непомітні при первинному огляді. Кузов сучасних автомобілів складається при ДТП, тим самим поглинає енергію удару.
Порушення геометрії кузова та сильні пошкодження внаслідок ДТП відновлюються на стапелі. Перекоси кузова виправляються відповідно до заводських креслень та схем.
Наслідки порушення геометрії кузова:
Нові концепції побудови кузова автомобіля пов'язані з інноваційними технологіями. Як правило, це легка конструкція з використанням ультрависокоророчної сталі, легких металів — сплавів алюмінію та магнію, застосування армованого волокном пластику або різноманітні поєднання всіх цих матеріалів в одній конструкції кузова.
MIG-Пайка (MIG brazing) — нова технологія з'єднання, звана також зварюванням, застосовується для з'єднання високоміцних сталей кузова авто.
Складніші ремонти та реставрація кузова виконуються на стенді-перекидачу. На стенді кузов піднімається та обертається на 360.
Капітальний ремонт кузова передбачає повне розбирання, за потребою видаляються деталі та повний піскотруй.
Кузов — самая дорогая часть автомобиля! От внешнего вида авто зависит и его стоимость. Поэтому, совершенные формы кузова стоит подчеркнуть насыщенным цветом и глубоким блеском.
Корозія не лише послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова. Ніяка хімія не може повністю вичистити метал та зупинити процес корозії. Для цього краще піскоструминити та закривати метал антикорозійними складами.
Рама автомобіля є головною опорною балковою конструкцією, на яку встановлюються кузов, двигун та інші вузли. Більшість енергії під час аварії поглинається рамою.
Залежно від природи ДТП можуть виникнути порушення геометрії наступних видів:
Часто, при аварії, виникають кілька видів ушкоджень одночасно. Частина рами може зрушити як у бік, і одночасно вниз. На сучасних автомобілях раму роблять із високоміцної сталі (high tensile steel). Тому для виправлення деформації необхідна сила до 20т.
В елементах конструкції авто відбуваються структурні та хімічні зміни. Накопичуються мікроушкодження, які неминуче з'являються у процесі експлуатації чи зберігання автомобіля. Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно/виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.
У разі пошкодження (корозія, дтп) оригінальних деталей ми виконуємо виготовлення нових. Попередній макет створюється на основі 3D. Надалі модель використовується для виготовлення матриць і пуансонів кузовних деталей. Деякі комплектуючі друкуються на 3D-принтері. Нові деталі ми формуємо зі сталі та алюмінію. Для моделювання використовуються 3d-сканер та креслення деталі. Деталь формується холодним штампуванням за допомогою матриці та пуансону. Після формування деталь проходить ультразвукову (щоб зняти напругу на поверхні) та антикорозійну обробку.
Головні переваги 3D-моделювання:
Тут трапляються випадки, коли немає необхідності фарбування. Вм'ятини без пошкодження фарбування можна витягнути, а подряпини заполірувати. Це заощадить не лише Ваш час, а й фінанси.
Бампера нових авто виготовляються із пластику і ламаються найчастіше. Багато хто вважає бампера витратними матеріалами. У багатьох країнах Євросоюзу їх навіть не страхують, бо багато хто паркується «на звук». Ми дотримуємося іншої думки та якісно відновлюємо їхній первісний вигляд. Ремонт бамперів має сенс, коли пошкодження незначні:
Пластмасові деталі кузова відновлюються легше, ніж металеві. Пластик не піддається корозії, але, на жаль, часто ламається. Текстурний пластик не можна полірувати. Крім того, погана адгезія фарби з пластмасою робить деталі вразливішими, ніж металеві.
Молдинги, зовнішні дзеркала, елементи тюнінгу, бампера та інші пластикові деталі Ви можете пофарбувати у нашій студії. Деталі, виготовлені з пластмаси, мають свої властивості, тому потрібний індивідуальний підхід до фарбування. Для фарбування пластикових деталей використовуються звичайні фарби, але спеціальні грунтовки та шпаклівки.
Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.
Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.
У процесі напилення потік дрібнодисперсних частинок металу осідає на поверхні, забезпечуючи надійний, неруйнівний контакт (порошковий метал). Основною перевагою технології напилення є висока продуктивність і низьке тепловкладання на оброблювану поверхню металу.