Нові концепції побудови кузова автомобіля пов'язані з інноваційними технологіями. Як правило, це легка конструкція з використанням ультрависокоророчної сталі, легких металів — сплавів алюмінію та магнію, застосування армованого волокном пластику або різноманітні поєднання всіх цих матеріалів в одній конструкції кузова.
MIG-Пайка (MIG brazing) — нова технологія з'єднання, звана також зварюванням, застосовується для з'єднання високоміцних сталей кузова авто.
Високоміцні сталі отримали свої показники твердості та жорсткості завдяки термічній обробці. Але при звичайному зварюванні напівавтоматом температура зварювальної ванни становить 1500-1600 ° С, що призводить до змін характеристик металів, що з'єднуються, і, як наслідок, до змін всієї конструкції кузова. Це говорить про низьку якість сполуки (окислення, корозію) та відсутність цинкового покриття у місці зварювання.
Відкриття методу MIG-пайки дозволило уникнути таких проблем. На відміну від зварювання процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим більше не пошкоджує сам метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою - приблизно 900°C. Дифузія металів не відбувається, а внаслідок відносно невеликої температури ванни зберігаються закладені властивості сталей, що з'єднуються.
Цей метод практично виключає деформацію металів, що з'єднуються. Крім того, відбувається мінімальне вигоряння цинку під час паяння (цинк плавиться при 419 ° C, випаровується при 906 ° C). Отриманий шов має більш високу стійкість до корозії. Дріт для паяння виготовлений зі сплаву на основі міді з добавками кремнію (CuSi3) або алюмінію (CuAl8). Припій входить у з'єднання з цинком, і в результаті виходить шов з високими антикорозійними властивостями.
При паянні напівавтоматом тонкий метал не проплавляється. Спаюються листи сталі з покриттям (фосфатованим, гальванізованим, алюмінієвим) і без покриття. Вийшов шов є міцним. Паяна сполука має більш високу механічну міцність та еластичність.
Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно/виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.
Ультразвук дозволяє зняти напруги з поверхні металу методом утворення «мікроребер жорсткості», що виникає під дією акустичної енергії. При ультразвуковому поверхневому зміцненні підвищуються мікротвердість та зносостійкість металу.
Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.
У процесі напилення потік дрібнодисперсних частинок металу осідає на поверхні, забезпечуючи надійний, неруйнівний контакт (порошковий метал). Основною перевагою технології напилення є висока продуктивність і низьке тепловкладання на оброблювану поверхню металу.
Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.
Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля (особливо зварювальні з'єднання). Корозія не тільки послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.
Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.
Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.