На жаль, час відкладає свій відбиток на будь-який автомобіль. Відбуваються структурні та хімічні зміни в елементах конструкції авто. Накопичуються мікроушкодження, які неминуче з'являються у процесі експлуатації чи зберігання автомобіля. Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно-виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.
Термін класичний авто в загальному випадку відноситься до старовинних (ретро) автомобілів. Однак, існує дуже багато інших визначень. У Європі воліють використовувати термін олдтаймер — «Старовинний, раритетний автомобіль». Як правило, під цим словом мають на увазі машину, випущену понад 30 років тому. Ретро автомобілів є вигідним інструментом інвестування. Тим більше, якщо йдеться про колекційні екземпляри, вартість яких підвищується з року в рік.
Як свідчить індекс інвестицій у предмети розкоші, що складається міжнародним агентством Knight Frank за п'яти- та десятирічний періоди, вкладення у топові марки класичних автомобілів принесли 161 та 467% доходу відповідно. Інвестувати в раритетні авто виявилося вигідніше, ніж у золото, у стартапи чи акції компаній, що ростуть.
Під "ретро" або "раритетом" мають на увазі досить старий автомобіль, в силу віку вже не здатний виконувати функції повсякденного автомобіля.
Модель олдтаймерів, що високо цінуються (в оригіналі) — предмет антикваріату та колекціонування. В даний час існує ціла індустрія, пов'язана з колекціонуванням, відновленням (реставрацією) та тюнінгом класичних автомобілів.
Тому реставрація автомобіля — кропіткий та тривалий процес. На комплектацію оригінальними запчастинами та відновлення автомобіля можуть піти роки. Якщо йдеться про автомобіль, який є частиною історії автомобілебудування та втіленням свого часу, то реставрація буде виправданою:
Відправною точкою реставрації авто завжди є його розбирання. Їй підлягає все:
У процесі напилення потік дрібнодисперсних частинок металу осідає на поверхні, забезпечуючи надійний, неруйнівний контакт (порошковий метал). Основною перевагою технології напилення є висока продуктивність і низьке тепловкладання на оброблювану поверхню металу.
Несуча частина автомобіля призначена для розміщення всіх вузлів, агрегатів і систем автомобіля та з'єднання їх в єдину конструкцію, по суті, і є автомобілем. В якості несучої системи можуть виступати рама або кузов автомобіля.
Після демонтажу має бути скрупульозний процес його очищення та видалення залишків старої фарби та іржі. Це дозволить оцінити стан металу і надалі уникнути відшарування фарби та досягти рівномірного якісного шару ЛФП.
Залежно від поставлених цілей та розташування місця, що обробляється, очищення може виконуватися різними методами:
Після ретельного очищення поверхні можна остаточно оцінити стан металу. Проблемні місця рихтуються, ремонтуються у крайньому випадку проводиться заміна. Оголившуся після чищення, а тому беззахисну поверхню металу слід негайно «законсервувати», інакше іржа накинутися на нього з потрійною енергією.
У разі пошкодження (корозія, дтп) оригінальних деталей ми виконуємо ізотовування нових. Попередній макет створюється на основі 3D. Надалі модель використовується для виготовлення матриць і пуансонів кузовних деталей. Деякі комплектуючі друкуються на 3D-принтері. Нові деталі ми формуємо зі сталі та алюмінію. Для моделювання використовуються 3d-сканер та креслення деталі. Деталь формується холодним штампуванням за допомогою матриці та пуансону. Після формування деталь проходить ультразвукову (щоб зняти напругу на поверхні) та антикорозійну обробку.
Головні переваги 3D-моделювання:
Враховуючи вік металу, ми використовуємо mig-пайку деталей.
Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.
Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.
Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.
Ультразвук дозволяє зняти напруги з поверхні металу методом утворення «мікроребер жорсткості», що виникає під дією акустичної енергії. При ультразвуковому поверхневому зміцненні підвищуються мікротвердість та зносостійкість металу.
Рамна конструкція широко поширена серед олдтаймерів. Рама є основою для кріплення кузова та агрегатів автомобіля. Від якості проведення ремонту залежить подальша безпека експлуатації відновленого автомобіля. Потрібно враховувати вік, геометрію, наявність мікротріщин та інших дефектів. Також ми виконуємо реставрацію та виготовлення деталей підвіски, кермового керування, трансмісії.
При високих характеристиках міцності залізо досить нестійке до зовнішніх впливів. Тому при зіткненні з водою чи повітрям воно швидко починає іржавіти. Небезпека полягає в тому, що ця хімічна реакція практично не припиняється. Тому, якщо цей процес не зупинити, поступово кузов автомобіля розсиплеться. Щоб запобігти руйнуванню автомобіля, застосовується антикорозійна обробка.
Існує безліч сучасних засобів для швидкого захисту кузова від негативного впливу навколишнього середовища. Усі вони зводяться до нанесення на поверхню кузова автомобіля металів, які утворюють захисну плівку:
Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля (особливо зварювальні з'єднання). Корозія не тільки послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.
Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.
Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.
Кузов — найдорожча частина автомобіля! Від зовнішнього вигляду авто залежить його вартість. Тому досконалі форми кузова варто підкреслити насиченим кольором і глибоким блиском.
Ремонт та фарбування здійснюються із застосуванням систем Color Glo та Lederzentrum. Технологія дозволяє забезпечити високу якість ремонту салону автомобіля, кают яхт, катерів літаків. Після фарбування радимо захистити салон нанопокриттям.