Напилення металів

У процесі напилення потік розплавлених дрібнодисперсних або нагрітих до кипіння частинок направляють на поверхню металу. При взаємодії з поверхнею елементи, що розпилюються, осаджуються на поверхні заготовки, забезпечуючи надійний неруйнівний контакт.

У загальному вигляді існує два основних види напилення: газодинамічний та вакуумний. При вакуумному напиленні перенесення напилюваних частинок здійснюється при розрідженні 10-2 Па, що сприяє більш щільному приляганню шару, що напилюється і проводиться в магнетронних, катодних або іонно-плазмових установках. У цих установках на оброблювану поверхню подається потік розплавлених дрібнодисперсних частинок, оскільки вважалося, що для створення стійкого, малопористого та однорідного шару ця умова є обов'язковою.

Технологія газодинамічного напилення включає подачу через надзвукове (600-700 м/с) сопло дрібнодисперсних частинок металу (0,01-50 мкм) і нагрівання стисненого повітря до 400-600°C. В результаті утворюється шар металу, який має високу адгезію (40-100 Н/мм2) та низьку пористість (1-3%).

Напилення металів — одна з найсучасніших та найперспективніших технологій кузовного ремонту.

Напиленням вирішується завдання відновлення зношених поверхонь, геометрії кузова, ремонт легкосплавних деталей та механізмів (усунення тріщин, сколів).

Крім того, напилення цинку або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.

Якщо навіть не нагрівати напилювані частинки до температури плавлення, а направити потік на поверхню, що обробляється, з надзвуковою швидкістю 600-700 м/с (швидкість звуку становить 331 м/с), то показники отриманого покриття: на відрив, мікротвердість, пористість і однорідність, що нічим не поступалася покриттям, отриманим при високотемпературному напиленні.

Справа в тому, що при нагріванні тиск повітря в камері відповідно до закону Шарля підвищується, а отже, підвищується швидкість закінчення із сопла. Частки металу, що набрали в струмені газу величезну швидкість, при ударі об підкладку розм'якшуються та приварюються до неї.

Пайка MIG

MIG-пайка кузова

Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.


Ремонт алюмінія

Ремонт алюмінію

Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.


Захист металів від корозії

Захист металів від корозії

Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля (особливо зварювальні з'єднання). Корозія не тільки послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.


Реставрація авто

Реставрація авто

Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно/виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.


ультразвукова обробка

Ультразвукова обробка

Ультразвук дозволяє зняти напруги з поверхні металу методом утворення «мікроребер жорсткості», що виникає під дією акустичної енергії. При ультразвуковому поверхневому зміцненні підвищуються мікротвердість та зносостійкість металу.


Цинкування кузова

Оцинковка кузова

Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.


Напилення цинку

Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.


Лудіння кузова

Лудіння кузова

Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.