У процесі напилення потік розплавлених дрібнодисперсних або нагрітих до кипіння частинок направляють на поверхню металу. При взаємодії з поверхнею елементи, що розпилюються, осаджуються на поверхні заготовки, забезпечуючи надійний неруйнівний контакт.
У загальному вигляді існує два основних види напилення: газодинамічний та вакуумний. При вакуумному напиленні перенесення напилюваних частинок здійснюється при розрідженні 10-2 Па, що сприяє більш щільному приляганню шару, що напилюється і проводиться в магнетронних, катодних або іонно-плазмових установках. У цих установках на оброблювану поверхню подається потік розплавлених дрібнодисперсних частинок, оскільки вважалося, що для створення стійкого, малопористого та однорідного шару ця умова є обов'язковою.
Технологія газодинамічного напилення включає подачу через надзвукове (600-700 м/с) сопло дрібнодисперсних частинок металу (0,01-50 мкм) і нагрівання стисненого повітря до 400-600°C. В результаті утворюється шар металу, який має високу адгезію (40-100 Н/мм2) та низьку пористість (1-3%).
Напиленням вирішується завдання відновлення зношених поверхонь, геометрії кузова, ремонт легкосплавних деталей та механізмів (усунення тріщин, сколів).
Крім того, напилення цинку або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.
Якщо навіть не нагрівати напилювані частинки до температури плавлення, а направити потік на поверхню, що обробляється, з надзвуковою швидкістю 600-700 м/с (швидкість звуку становить 331 м/с), то показники отриманого покриття: на відрив, мікротвердість, пористість і однорідність, що нічим не поступалася покриттям, отриманим при високотемпературному напиленні.
Справа в тому, що при нагріванні тиск повітря в камері відповідно до закону Шарля підвищується, а отже, підвищується швидкість закінчення із сопла. Частки металу, що набрали в струмені газу величезну швидкість, при ударі об підкладку розм'якшуються та приварюються до неї.
Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.
Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.
Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля (особливо зварювальні з'єднання). Корозія не тільки послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.
Поганий стан кузова зовсім не говорить про те, що йому ухвалено остаточний вирок. Реставрацією називається комплекс ремонтно/виготовлювальних процесів для відновлення початкових форм та функціональних характеристик автомобіля.
Ультразвук дозволяє зняти напруги з поверхні металу методом утворення «мікроребер жорсткості», що виникає під дією акустичної енергії. При ультразвуковому поверхневому зміцненні підвищуються мікротвердість та зносостійкість металу.
Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.
Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.
Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.