Рихтування — процес відновлення деформованих металевих поверхонь кузова автомобіля. Усі пошкодження можна поділити на прямі та резонансні. Пряме пошкодження - область кузова, яка мала безпосередній контакт під час удару. Непрямі (резонансні) пошкодження - деформації кузова, які непомітні під час первинного огляду. Кузов сучасних автомобілів складається під час ДТП, тим самим поглинає енергію удару.
Важливо пам'ятати, що виправляти пошкодження необхідно в послідовності, протилежній до їхнього утворення. Так само потрібно враховувати той факт, що деякі з деформацій могли бути отримані одночасно.
Можливо коли є доступ зсередини. Це найбільш трудомісткий процес — доведеться розібрати кузов у місці пошкодження. Далі на оброблюваній деталі відзначте область вм'ятини. Вистукуючи з внутрішньої сторони ваду, зі зворотного боку має бути присутня опорна поверхня, наприклад ковадло. У деяких випадках можна трохи розігріти метал, щоб він став більш гнучкий.
Порушення геометрії кузова та сильні ушкодження внаслідок ДТП відновлюється на стапелі. Перекоси кузова виправляються відповідно до заводських креслень та схем.
Наслідки порушення геометрії кузова:
За допомогою контактного зварювання (споттера) усуваються складні дефекти. Цей метод використовується, коли немає доступу до пошкодженої ділянки зсередини.
Метод зворотного молотка. Припускає випрямлення ділянки металу за допомогою імпульсної напруги. Перед початком робіт місце із дефектом зачищається від фарби. Далі в апараті виставляють потрібні параметри роботи та здійснюється контактне зварювання.
Метод петльового витягування. За допомогою контактного зварювання на металі закріплюються спеціальні петлі з вухами. Потім інструмент, що витягує, здійснюється випрямлення металу до початкової форми.
Використовується для виправлення деформацій на рівних поверхнях. Присоски фіксуються до кузова за рахунок вакууму. Після чого, метал витягується зворотним молотком. Варто зауважити, що такий спосіб не усуває вм'ятину на 100%
Завдання бляхаря – усунути ці розтягування та стискування таким чином, щоб їх не залишилося на колишньому місці та не з'явилося на новому. До цієї процедури потрібно підходити з розумом, вибирати потрібні інструменти та методики, виходячи з характеру деформації. Якщо просто стукнути киянкою чи молотком у центр опуклості вм'ятини, то метал неминуче покоробиться, тобто розтягнення чи стиск піде в іншому місці.
Слід враховувати, що після завершення рихтування може утворитися область розтягнутого металу, який стає ослабленим та нестабільним. У цих місцях з'являється випуклість або увігнутість поверхні деталі. Даний дефект називається «хлопун» (При натисканні на опуклість вона прогинається у зворотний бік). Щоб виправити такий дефект, недостатньо просто обстукати його молотком.
Невеликі пошкодження, вм'ятини видаляються безслідно методом PDR. Основною перевагою даного методу є ідеальне відновлення геометрії поверхні. Якщо ЛКП не пошкоджено, то й фарбування не знадобиться.
Автосервіс БЛИСК АВТО пропонує повний спектр послуг з ремонту кузова автомобілів у Києві:
Ви можете дізнатися вартість кузовного ремонту, зробивши заявку за телефоном, електронною поштою або через форму заявки на нашому сайті. Ми можемо зробити попередній розрахунок вартості ремонту за фото.
Кузовний ремонт на автосервісі виконується точно відповідно до певних етапів робіт. Можемо припустити, що автомобіль після ДТП потребує ремонту, і його привезли до техцентру на евакуаторі. Після приймання авто на кузовний ремонт виконуються такі операції:
Процес паяння не руйнує цинковий захисний шар і тим паче метал. MIG-пайка відбувається при нижчій температурі плавлення припою — приблизно 900°C. Крім того, мідна пайка має відмінні антикорозійні властивості.
Використання алюмінію в автомобілебудуванні знижує вагу автотранспорту і при цьому це дуже міцний метал. Крім того, алюміній поглинає силу удару — деформації кузова при цьому розташовані в місці, де було завдано удару.
Найпоширенішим способом захисту металів від корозії є цинкування, що дає найбільш тривалий - 25-30 років захист. На повітрі цинк покривається тонкою оксидною або карбонатною плівкою, яка захищає залізо від взаємодії з довкіллям.
Ультразвук дозволяє зняти напруги з поверхні металу методом утворення «мікроребер жорсткості», що виникає під дією акустичної енергії. При ультразвуковому поверхневому зміцненні підвищуються мікротвердість та зносостійкість металу.
Корозія — це руйнування металу чи сплаву внаслідок його окислення під впливом довкілля. Найбільше корозії піддаються кузовні елементи автомобіля (особливо зварювальні з'єднання). Корозія не тільки послаблює метал, а й може спричинити руйнування кузова.
Технологічним проривом у сфері ремонту та відновлення металу стала технологія напилення. Оцинкування або цинкування — кращий захист металу та зварювальних з'єднань від корозії.
Лудіння — нанесення на поверхню металу шару олова або металу на його основі. Олов'яне покриття використовується для захисту металевих виробів від корозії. Його основні переваги — хороша адгезія та захист від корозії, а також легка оброблюваність.
Кузов — найдорожча частина автомобіля! Від зовнішнього вигляду авто залежить його вартість. Тому досконалі форми кузова варто підкреслити насиченим кольором і глибоким блиском.
Ремонт та фарбування здійснюються із застосуванням систем Color Glo та Lederzentrum. Технологія дозволяє забезпечити високу якість ремонту салону автомобіля, кают яхт, катерів літаків. Після фарбування радимо захистити салон нанопокриттям.